Diseña un sitio como este con WordPress.com
Comenzar

PLATAFORMAS E ASOCIACIÓNS VECIÑAIS AFECTADAS POLOS EÓLICOS RESPOSTAN AO PACTO POLA ENERXÍA EÓLICA

Fronte ao ‘Pacto pola Enerxía Eólica‘ presentado polo secretario Xeral do PsdeG, Valetín Gonzá- lez Formoso, e asinado por PsdeG, CC.OO., UGT, Unións Agrarias, Vento Noso e a Federación de Asociacións de Mulleres Rurais, as plataformas e asociacións veciñais de afectados polos eólicos, integrantes da coordinadora Aldeas Libres de Macroeólicos, reclaman un pacto xusto, ordenado e que redistribúa a riqueza de xeito efectivo

  • Establece o art. 128 da Constitución Española que toda a riqueza do país nas súas distintas formas e independentemente de cal fora a súa titularidade está subordinada ao interese xeral. Non somos “@s do Non”. Somos @s que defendemos os intereses colectivos d@s veciñ@s do rural fronte aos intereses particulares da iniciativa privada. Reivindicamos unha redistribución xusta da riqueza que poña as persoas no centro e non o capital.
  • Se tal como se recoñece no texto do pacto existe “unha lexítima preocupación da sociedade galega” perante o aluvión de novas propostas para a instalación de parques eólicos, parece razoable afirmar que @s veciñ@s afectad@s deben formar parte dun pacto social sobre un implantamento ordenado e xusto das renovables na nosa terra.
  • Os sindicatos firmantes do pacto (CC.OO. e UGT), así como a organización profesional Unións Agrarias, teñen unha implantación limitada nas nosas aldeas como para se poderen entender representativos dos intereses colectivos dos habitantes do rural. O distanciamento dos aeroxeradores continúa a deixar @s veciñ@s en posición de vulnerabilidade.
  • Tanto a Lei Estatal 18/2021 como o proxecto de lei de orzamentos xerais da Comunidade
    Autónoma de Galicia para o ano 2022 prevén que “a distancia dos aeroxeradores ás de limitacións de solo de núcleo rural, urbano ou urbanizable delimitado será a maior destas dúas: 500 metros ou 5 veces a altura total de aeroxerador”. Logo, para un aeroxerador de 200 metros a distancia a manter con respecto das casas sería de 1 Km. Non obstante, está constatado (1):
    ➔ A perda de valor de ata un 30% das casas e terreos ubicados ata a 30 Km do parque.
  • ➔ O perigo de accidentes por desprendemento de pezas e sobre todo no inverno, cando
    as aspas acumulan xeo que pode ser proxectado a varios quilómetros de distancia. ➔ Ruído Insoportable.
    ➔ Efecto discoteca ou parpadeo das sombras das aspas en movemento que caen enriba das casas ocasionando un efecto moi molesto.
  • A creación masiva de emprego é unha falacia. Son empregos temporais asociados ao período de construción e moi especializados que non adoitan repercutir nas poboacións locais (2).
  • Contribúen ao despoboamento. Os parques eólicos non son elementos dinamizadores do contorno porque non existen actividades asociadas. O art. 4.3 do Estuto de Autonomía de Galicia dispón que os poderes públicos da Comunidade Autónoma asumen como un dos principios rectores da súa política social e económica o dereito d@s galeg@s a viviren e tra ballaren na súa propia terra.
  • Os cartos da venta da enerxía eólica non repercuten nas comunidades locais. Galicia ten a segunda factura da luz máis cara de Europa. Ademais, os estudos constatan que entre o pago do canon eólico, os impostos municipais e os arrendamentos @s propietari@s non so brepasa o 6% da facturación (3). Precisamos sistemas alternativos de autoconsumo como comunidades enerxéticas e xeracións distribuídas que contribúen á descentralización da enerxía e á proximidade entre produción e consumo
  • Non se pode condicionar a implantación dun parque a contar co 50% dos contratos voluntarios. Calquera veciñ@ vai estar afectad@ sexa ou non propietari@ e polo tanto é titular de intereses lexítimos o que, segundo o art. 4 da Lei 39/2015, xa @s converte en interesad@s no procedemento administrativo con tódolos dereitos que iso implica (art. 53 da Lei 39/2015). Esiximos outros instrumentos acaídos para medir o apoio ou rexeitamento social aos novos proxectos eólicos, como pode ser a convocatoria dun referéndum.
  • A implantación da vía de urxencia que pretenden o Goberno do Estado e da Xunta na tramitación dos novos proxectos eólicos de competencia estatal e autonómica, respecti- vamente, vulnera o dereito á información pública, nos termos previstos no art. 105 da Constitución, sendo un ataque directo contra o principio de transparencia administrativa.
  • A imposición da vía de urxencia impide as «avaliacións de impacto ambiental rigorosas» que defende o pacto e tamén as do impacto sobre o patrimonio cultural.
  • Non hai unha condena clara da fragmentación dos parques, posición que si que foi secundada mediante sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia e posteriormente ratificada polo Tribunal Supremo (4).
  • Fanse declaracións de intencións abstractas e torticeiras en cuestións nas que o presidente da Deputación da Coruña e alcalde das Pontes non ten potestades, por seren competencias estatais ou autonómicas. Por exemplo, proponse unha revisión da fiscalidade sobre os novos proxectos eólicos cando as Entidades Locais (como é unha Deputación ou un Concello) só teñen competencias para esixiren tributos pero non para os estableceren, care- cendo polo tanto de iniciativa lexislativa.
  • Non é xusto que territorios coma Galicia e, particularmente, os concellos pequenos sexan gravados cun impacto tan grande no seu medio ambiente, nas súas actividades gandei- rase e forestais ou no seu patrimonio histórico e cultural.
  • Sabemos da premura que ten Endesa por substituír a produción térmica pola eólica nas Pontes, co obxecto de non perderen o acceso aos nodos da conexión á Rede Eléctrica Española. Os intereses particulares dunha empresa privada non poden estar por riba dos in- tereses xerais dos veciños e veciñas.

(1) Bando Municipal sobre os efectos da implantación de macroparques eólicos do Concello de Curtis (2) Informe Macroeólicos Galicia (2021)
(3) Publicado en Praza Pública: https://praza.gal/opinion/pola-democratizacion-da-enerxia-eolica

(4) https://www.cronica3.com/2022/03/a-asociacion-galega-de-consumidores-e-usuarios-afirma-que-a-sentenza- do- supremo-que-anula-o-parque-de-sasdonigas-pon-en-cuestion-o-modelo-eolico-da-xunta/

ASINAN:

Afectad@s de Paderne
Monfero di NON
Cerdido di NON
Aire Limpo nas Mariñas-Mandeo
Cabanas di NON
Afectados por Eólicos Vilaboa
FRUGA (Federación Rural Galega)
TEXMoeche
Plataforma Caíño Brancellao
Asociación A-LEGRE (Oza-Cesuras)
Comuneiros do Chá
Salvemos o val de Barcia e o Monte Xalo
Veciños polo rural
S.O.S Encrobas
Quijote de Outes
Colectivo Terra-Pontedeume
Ecoloxistas en Acción Lugo
Plataforma para a defensa Animal e da Natureza
Ecoloxistas en Acción Sarria-Monforte
Ecoloxistas en Acción Vilalba
Moveneda
Plataforma Terra Chá
Plataforma pola Convivencia Ética coa Fauna Silvestre “Con-Ética” ̈ Salvemos o IribioEcoloxistas en Acción Coruña SurEcoloxistas en Acción Costa da Morte
Ecoloxistas en Acción Ortegal
Comité de Defensa das Rías Altas
Ecoloxistas en Acción A Mariña
Víctimas de la Justicia
Ecoloxistas en Acción Ártabra
Ortegal di NON
Ecoloxistas en Acción A Coruña
Stop Eólicos Xurés Celanova Ecoloxistas en Acción Barbanza Ecoloxistas en Acción O Ribeiro

Un comentario en “PLATAFORMAS E ASOCIACIÓNS VECIÑAIS AFECTADAS POLOS EÓLICOS RESPOSTAN AO PACTO POLA ENERXÍA EÓLICA

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: